annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld 65XD9305

OPGELOST
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Blokkerig beeld 65XD9305

Deze week mijn nieuwe TV geïnstalleerd. Helaas vanaf het eerste moment al regelmatig last van blokkerig beeld (artifacts) bij de kabel uitzendingen van Ziggo. Dit heb ik nooit gehad met mijn oude KDL-52LX900. Ook op een ander TV, een Samsung ue65ks8000 (i know, i *****ed) waren er geen problemen met de ontvangst. Er zit een signaal versterker in de meterkast. Daar hangt maar 1 TV aan. Het signaal is sterk genoeg bij de TV.

Helaas heeft de update van 14 oct 2016 geen verbetering gegeven. de Blokken komen ook terug in opnames en het is op alle zenders, op SD zenders zelfs nog erger. Daar is het zoms niet eens mogelijk om goed tv kijken. 

TV: KD-65XD9305
Kabel: Ziggo
CI: Smit
firmware: versie 3.509

Is wat aan te doen of kan ik de TV terug brengen?

 

2016-11-06.png

 

 

video: https://www.youtube.com/watch?v=AlOB29r5sbI&feature=youtu.be

 

 

 

44 ANTWOORDEN 44
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De waardes zien er normaal uit, aan de signaalsterkte ligt het niet, dus m.a.w. het ligt aan het signaal van Ziggo of een storing van buitenaf wat member nicoteunissen59 al opperde.

 

Sterkte ermee,

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Heb deze vraag ook op het Ziggo forum geplaatst, iemand had deze oplossing:

Ik had hetzelfde probleem met mijn Sony, Ziggo Router / modem stond eerst in de meterkast van daaruit naar de Humax. Ik had wel iets last van storing maar dat was te doen (bijna niet merkbaar). Ik heb mijn modem / router naast de TV geplaatst (bekabeld is nu eenmaal sneller dan Wifi).

Maar bij gebruik wifi -naast- de TV ontstond het probleem zoals besproken, heel veel meer storing bij gebruik Wifi met de smartfoon en PC. (niet te doen)

In de woonkamer heb ik een aansluiting TV / R. Volgens de gebruiksaanwijzing zou je dan de splitter PTS02KK (bijgeleverd) moeten gebruiken. Of de Signaalverdeler SQ601 (bijgeleverd). -Beide- geven veel storing (ook in de meterkast, maakt feitelijk niets uit). Ik heb nog wel een goede kabel gehaald (TV coax). Maar ook dat bood geen uitkomst.

Ik had toevallig nog een oude CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) liggen, welke -wel- / ook, in de radio aansluiting gaat (wat de twee andere Splitters / signaalverdelers van Ziggo dus niet hebben), deze erop gezet (in de woonkamer bij de TV / Router /Humax) en verhip geen enkele storing meer.
(Ik heb gelezen dat de CFS 02/30 geen retour op TV heeft en dat daardoor ‘on demand’ niet zou werken. Echter bij mij werkt het wel, maar ik heb er geen verstand van. Alternatief zou zijn de MCP-03, zonder filter. Kost ca € 11,-, niet geprobeerd want het werkt bij mij met de CFS 02/60, maar kan wel een optie zijn om te proberen)

Of het werkelijk aan een Sony TV ligt durf ik niet te zeggen, ik lees op meerdere plekken dat Sony TV dit probleem geeft zoals omschreven. Bij mij is het nu opgelost, bij toeval. Nb ik gebruik geen andere versterkers dan de genoemde CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) in de woonkamer. Alles zit op een kluitje aan apparatuur, maar alles werkt perfect.

Het plaatsen van een High Pass filter van Technetix schijnt soms te werken.

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

ik zal vrijdag als ik weer thuis ben even kijken of het de wifi is.

to be continued

Ashvan
Ontdekker

Je zegt dat je rechtstreeks op de cai in de meterkast hebt aangesloten maar je de versterker nog harder kon zetten. Dat betekent dat jet niet direct op het aop zit. Dus haal alles ertussen uit en zet hem direct op de hoofdaansluiting. Zorg ervoor dat je een goede coax hebt en dan natuurlijk rechtstreek naar de tv.

 

Als je een versterker ertussen hebt zal je de tv altijd goede waardes aangeven terwijl het signaal misschien helemaal niet goed is. Teveel signaal kan ook blokken opleveren.

 

Het signaal controleren in het menu van de tv is eigenlijk geen manier om te controleren of je signaal goed binnen komt. Alleen met goed meetapparatuur kan je dit goed beoorderelen.

 

Dus alles van het aop afhalen, ook de versterker en dan een dikke coax met goede connectoren naar de tv en kijken hoe het dan gaat.

 

 

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Correct. Eerst rechtstreekst, dat gaf geen verbetering. Daarna weer via de versterker. en toen was het al iets beter. 

 

Mee eens dat een versterker een slecht signaal niet beter kan maken. Maar de versterker zit bij de Cia aansluiting in de meterkast en pakt dus het meest zuivere signaal. 

 

Vergeet niet dat de klachten alleen bij deze nieuwe TV voorkomen.  De oude had geen problemen en ook niet met wifi. Zo ook een nieuwe Samsung KS8000 die ik hier voor een paar weken in huis heb gehad, 

 

Ik begin langzaam spijt te krijgen van deze miskoop van 3500 euro. 

 

Ik ga dit weekeind even goed onderzoeken wat er mogelijk aan de hand is. Zou een beetje raar zijn als hij gevoelig is voor Wifi. Dan is de smart functie ook niet meer mogelijk. 

Ashvan
Ontdekker

Als 2 andere tv's dit probleem niet hadden dan kan het inderdaad nog alleen maar de tv zelf zijn.

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Ik had ook veel blokken met een 809c, met ci module die fris van ziggo kwam. Op een gegeven moment geprobeerd zonder CI, dat ging probleemloos. natuurlijk alleen de vrije zenders, maar die waren goed, als ik de ci erin stak had ik ook bij Nederland 1 blokken. CI module geruild voor een neiweu en het was opgelost. 

Ashvan
Ontdekker

Oke, dat is wel apart.

 

Maar zoals hij al aangaf werkt het op 2 andere tv's wel.

Ik neem aan dat het dezelfde ci+ is.

En als het op de andere 2 wel zonder blokken werkt moet het op de nieuwe tv ook kunnen.

Is dat niet zo dan is er waarschijnljk toch iets mis met de tv.

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

gewoon eerst testen zonder ci, als het dan werkt is het de combinatie met de ci

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Herrinner me opeens dat enige tijd geleden ook iemand problemen had met blokken enz. i.c.m. de CI+ module.

Dit was dacht ik ook opgelost door de CI+ module (tijdelijk) te vervangen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!