annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld 65XD9305

OPGELOST
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Blokkerig beeld 65XD9305

Deze week mijn nieuwe TV geïnstalleerd. Helaas vanaf het eerste moment al regelmatig last van blokkerig beeld (artifacts) bij de kabel uitzendingen van Ziggo. Dit heb ik nooit gehad met mijn oude KDL-52LX900. Ook op een ander TV, een Samsung ue65ks8000 (i know, i *****ed) waren er geen problemen met de ontvangst. Er zit een signaal versterker in de meterkast. Daar hangt maar 1 TV aan. Het signaal is sterk genoeg bij de TV.

Helaas heeft de update van 14 oct 2016 geen verbetering gegeven. de Blokken komen ook terug in opnames en het is op alle zenders, op SD zenders zelfs nog erger. Daar is het zoms niet eens mogelijk om goed tv kijken. 

TV: KD-65XD9305
Kabel: Ziggo
CI: Smit
firmware: versie 3.509

Is wat aan te doen of kan ik de TV terug brengen?

 

2016-11-06.png

 

 

video: https://www.youtube.com/watch?v=AlOB29r5sbI&feature=youtu.be

 

 

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Ben bang dat je het niet aan wil nemen, het ligt toch echt aan het aangeboden coax signaal. Waar of hoe baseer je het erop dat het coax signaal sterk genoeg is? Deel de signaalkwaliteit en de signaalsterkte eens met ons. Het is algemeen bekend dat de huidige Bravia's modellen 15/16 een iets minder gevoelige coax ingang hebben, maar dit is gemakelijk op te lossen door de binnenhuis coax installatie in goede conditie te hebben. Een firmware update kan dit niet oplossen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Heb deze vraag ook op het Ziggo forum geplaatst, iemand had deze oplossing:

Ik had hetzelfde probleem met mijn Sony, Ziggo Router / modem stond eerst in de meterkast van daaruit naar de Humax. Ik had wel iets last van storing maar dat was te doen (bijna niet merkbaar). Ik heb mijn modem / router naast de TV geplaatst (bekabeld is nu eenmaal sneller dan Wifi).

Maar bij gebruik wifi -naast- de TV ontstond het probleem zoals besproken, heel veel meer storing bij gebruik Wifi met de smartfoon en PC. (niet te doen)

In de woonkamer heb ik een aansluiting TV / R. Volgens de gebruiksaanwijzing zou je dan de splitter PTS02KK (bijgeleverd) moeten gebruiken. Of de Signaalverdeler SQ601 (bijgeleverd). -Beide- geven veel storing (ook in de meterkast, maakt feitelijk niets uit). Ik heb nog wel een goede kabel gehaald (TV coax). Maar ook dat bood geen uitkomst.

Ik had toevallig nog een oude CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) liggen, welke -wel- / ook, in de radio aansluiting gaat (wat de twee andere Splitters / signaalverdelers van Ziggo dus niet hebben), deze erop gezet (in de woonkamer bij de TV / Router /Humax) en verhip geen enkele storing meer.
(Ik heb gelezen dat de CFS 02/30 geen retour op TV heeft en dat daardoor ‘on demand’ niet zou werken. Echter bij mij werkt het wel, maar ik heb er geen verstand van. Alternatief zou zijn de MCP-03, zonder filter. Kost ca € 11,-, niet geprobeerd want het werkt bij mij met de CFS 02/60, maar kan wel een optie zijn om te proberen)

Of het werkelijk aan een Sony TV ligt durf ik niet te zeggen, ik lees op meerdere plekken dat Sony TV dit probleem geeft zoals omschreven. Bij mij is het nu opgelost, bij toeval. Nb ik gebruik geen andere versterkers dan de genoemde CFS 02/60 (Cable Modem Optimizer) in de woonkamer. Alles zit op een kluitje aan apparatuur, maar alles werkt perfect.

Het plaatsen van een High Pass filter van Technetix schijnt soms te werken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

44 ANTWOORDEN 44
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Ben bang dat je het niet aan wil nemen, het ligt toch echt aan het aangeboden coax signaal. Waar of hoe baseer je het erop dat het coax signaal sterk genoeg is? Deel de signaalkwaliteit en de signaalsterkte eens met ons. Het is algemeen bekend dat de huidige Bravia's modellen 15/16 een iets minder gevoelige coax ingang hebben, maar dit is gemakelijk op te lossen door de binnenhuis coax installatie in goede conditie te hebben. Een firmware update kan dit niet oplossen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Bedank voor je bericht. 

 

is er een manier om dat signaal te kunnen zien? bij sat kan dat wel. maaar is het ook mogelijk voor kabel? 

 

mvg

 

Alex

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Ik heb TV rechtstreekst op de cai aangesloten in de meterkast. Dat gaf verbetering maar niet genoeg. Ik kon de signaalversterker nog wat harder zeten, daarmee is het nog steeds niet weg maar wel minder. Ik zal daarom proberen met een andere versterker het signaal te versterken. Ik vind het wel jammer dat de TV’s van nu minder gevoeliger zijn.

 

ik ga nog ff verder zoeken maar de oplossing. 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De signaalsterkte/kwaliteit zit onder de "help" knop inhet scherm signaal diagnose.

 

Je ben goed bezig, goed idee om het toestel direct op het AOP, toch wel met een goede en korte coax kabel en zonder splitters o.i.d.?

 

Ben zeer benieuwd, anders Ziggo laten komen i.v.m. de signaalsterkte op het AOP in de meterkast.

Dat de tuner minder gevoelig is, valt echt wel mee. Anders had ik hier en vele andere Bravia bezitter die op het Ziggo netwerk problemen gehad. Heb eerlijk gezegd nog nooit een blokje gezien hier, mijn waardes zijn op Net5 nu 100/97.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
nicoteunissen59
Lid

Hoi, heb hier hetzelfde probleem gehad. Eerst met mijn oude Philips, daarna met Sony KD-43X8309C.

Bekabeling is meer dan 100%. Een monteur van Ziggo, geen instalatiemonteur maar een echte storingsmonteur, heeft een filter geplaatst bij de huisaansluiting en het probleem was opgelost. Sluit da coax maar eens direct op de huisaansluiting aan, niet op het verdelerskastje, dan heb je ook geen last. Het blokken komt doordat je wifi teveel signaal vraagt, waardoor het verdelerkastje extra signaal naar de coax stuurt.

 

Succes!

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Niet alleen de WiFi maar ook o.a. de DECT stations storen nogal op de interne tuners.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

bedankt. ik heb me het apezuur gezocht naar de signaalsterkte.

 

ik heb het volgende gemeten op verschillende zenders. 

 

signaal sterkte op RTL4 fluctueert tussen de 95 en 100 signaalniveau is 91. 

signaal sterkte op NPO1 fluctueert tussen de 97 en 100 signaalniveau is 91. 

signaal sterkte op Comedy C fluctueert tussen de 100 en 97 signaalniveau is 94. 

signaal sterkte op TV noord fluctueert tussen de 97 en 100 signaalniveau is 92. 

 

Het signaal zit constant in het groen maar het probleem blijft bestaan. Artifacts, weg vallend geluid en haperend beeld. 

 

Ik heb geen DECT in huis. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Eerlijk gezegd dat zijn hele mooie waarden, meer dan voldoende om digitale TV zonder blokken te bekijken.

 

Weet het ook niet meer welke oplossing nu nog kan aanbevelen.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

 

ik heb de TV nu een 30 uur zo in de gaten gehouden. Op de achtergrond is de uitzending te zien. ook de blokken en artifact zijn dan zichtbaar, terwijl het signaal stabiel in groen staat. Ik begin me nu wel zorgen te maken. 

 

 

 

IMG_0059.JPG