annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld 65XD9305

OPGELOST
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Blokkerig beeld 65XD9305

Deze week mijn nieuwe TV geïnstalleerd. Helaas vanaf het eerste moment al regelmatig last van blokkerig beeld (artifacts) bij de kabel uitzendingen van Ziggo. Dit heb ik nooit gehad met mijn oude KDL-52LX900. Ook op een ander TV, een Samsung ue65ks8000 (i know, i *****ed) waren er geen problemen met de ontvangst. Er zit een signaal versterker in de meterkast. Daar hangt maar 1 TV aan. Het signaal is sterk genoeg bij de TV.

Helaas heeft de update van 14 oct 2016 geen verbetering gegeven. de Blokken komen ook terug in opnames en het is op alle zenders, op SD zenders zelfs nog erger. Daar is het zoms niet eens mogelijk om goed tv kijken. 

TV: KD-65XD9305
Kabel: Ziggo
CI: Smit
firmware: versie 3.509

Is wat aan te doen of kan ik de TV terug brengen?

 

2016-11-06.png

 

 

video: https://www.youtube.com/watch?v=AlOB29r5sbI&feature=youtu.be

 

 

 

44 ANTWOORDEN 44
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Tja het is een oplossing, maar eigenlijk hetzelfde als wat reeds is gezegd,
namelijk het modem uitzetten.

Voor mij geen optie heb teveel apparaten aan mijn wifi home netwerk
geschakeld.
profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Je kan een ander wifi modem eraan hangen die de wifi doet, of een ander type/model modem aan ziggo vragen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Betwijfel het dat het aan het WiFi signaal kan liggen.

Hier net een test gedaan met de EnGenius ECB8610s (600mW), en geen blokken op de X8509c.

Dit accesspoint is vele malen sterker dan het standaard WiFi signaal (70mW) uit het modem.

 

Ter info: de hardware van de 2016 line is hetzelfde als de 2015 line.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Het is niet dat "Wifi" de boosdoener is. Dan had ik alle buren ook moeten vragen hun routers uit te zetten. Ik heb nu een D-link Dir-868L router aangesloten aan het modem om voor de wifi te zorgen. deze staat naast het modem en geeft geen storing. De storing is er alleen als ik de wifi van het modem zelf gebruik. 

 

Dus om op @pauldaytona te reageren. Ja. je kan een andere wifi router gebruiken voor de wifi. en de wifi van het ziggo modem uitschekelen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even een kleine correctie/aanvulling:

 

Het beste is altijd het WiFi signaal van het modem (provider) uit te schakelen en zelf een WiFi Access Point aan te schaffen om deze op een ideale plaat te zetten. Niet dus een WiFi router maar een echt WiFi Access Point (met 1 netwerk ingang) is ook qua snelheid vele malen beter.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Wi-Fi bij mij staat uit op modem en ik heb een Access point om die reden,
maar wel last van blokken voor t eerst meer deze tv zonder storing van de
ziggo buitenlijn
Ashvan
Ontdekker

Kan ook zijn dat je modem misschien defect is en op een of ander manier instraalt op de tuner.

Zou gewoon vragen om een nieuwe modem.

Ziggo heeft nu ook een nieuwe compal modem, misschien kan je die krijgen.

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Oke, Dus. ik zit F1 te kijken en de storing is er toch weer :slight_frown: 

 

Ik ga dan toch maar Ziggo bellen. Pffff :cry: 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook hier F1 gekeken zonder enige storing (Ziggo/Sony), wel op de indoor camera's in Sao Paulo.

 

Blijf toch denken aan de upstream frequentie van het modem. Kan je misschien ontdekken ofdat tijdens de "blokken" er een internet upload connectie wordt gemaakt?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Bij de F1 waren ook wat blokjes 3x ofzo door de mobiele cameras daar. of had je het veel vaker?  

 

Als je via replay tv de raceterugkijkt kan je zien of het in de opname zit, want dan op hetzelfde punt iedere keer.