annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blokkerig beeld 65XD9305

OPGELOST
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Blokkerig beeld 65XD9305

Deze week mijn nieuwe TV geïnstalleerd. Helaas vanaf het eerste moment al regelmatig last van blokkerig beeld (artifacts) bij de kabel uitzendingen van Ziggo. Dit heb ik nooit gehad met mijn oude KDL-52LX900. Ook op een ander TV, een Samsung ue65ks8000 (i know, i *****ed) waren er geen problemen met de ontvangst. Er zit een signaal versterker in de meterkast. Daar hangt maar 1 TV aan. Het signaal is sterk genoeg bij de TV.

Helaas heeft de update van 14 oct 2016 geen verbetering gegeven. de Blokken komen ook terug in opnames en het is op alle zenders, op SD zenders zelfs nog erger. Daar is het zoms niet eens mogelijk om goed tv kijken. 

TV: KD-65XD9305
Kabel: Ziggo
CI: Smit
firmware: versie 3.509

Is wat aan te doen of kan ik de TV terug brengen?

 

2016-11-06.png

 

 

video: https://www.youtube.com/watch?v=AlOB29r5sbI&feature=youtu.be

 

 

 

44 ANTWOORDEN 44
profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Helaas zelfde probleem hier
Ziggo heeft 24 uurs metingen verricht, geen grijntje storing op de kabel en goed signaal. Heb zelf alle bekabeling al aangepast op de laatste techniek tegen 4G instraling enz. Ook rechtstreeks, met of zonder versterkers maakt niks uit.


Het lijkt er dus op dat het in het laatste stuk van het signaal zit (TV) met name als het HD beeld is en er ''veel'' gebeurd op het scherm.
Met een decoder zoals een humax heb ik er dan ook geen last van.

 

Ik lees hier, CI module (SMIT heb ik) omwisselen ook nog een optie kan zijn.
Enige tijd heb ik getwijfeld of het niet aan de hardware van de tv ligt, de interne decoder?

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

ik probeer het maar eens zonder module. kijken of dat werkt. ik zal het jullie vrijdag laten weten. 

 

 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ook vandaag de laatste firmware update geinstalleerd, en ik moet zeggen tot dusver ziet het er goed uit, tot dusverre geen digitale blok verstorrngen. 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Helaas van korte duur, gisteravond werd het beeld weer af en toe blokkerig, we moeten er mee leven het is niet anders. Het enige wat helpt is het modem uitzetten, tja wachten maar op de volgende frimware update of suggestie. 

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

En al geprobeerd zonder CI module erin? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem dat het modem stoort is enige tijd geleden ook langs gekomen. De oplossing was dacht ik een sperfilter plaatsen (Ziggo monteur) iv.m. de upload signaal sterkte.

.

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Dus ik heb de CI module verwijderd, dat gaf geen verbetering.  Het modem uitgezet en het probleem was weg. het maakte niet uit waar in huis ik het modem plaatste. de probleem kwamen elke keer weer terug. 

 

Het blijkt dus dat de TV gevoelig is voor het modem een Technicolor TC7210. Ik zal daarom Contact opnemen met Ziggo om met hun het probleem op te lossen. Des al niet te min, blijft het natuurlijk eigenlijk wel een probleem van Sony. Hun tv’s zouden in dit informatie tijdperk met kabelmodems, CI modules, WIFI, DECT en andere netwerken goed moeten werken zonder ingrepen van buiten af. Klanten zouden niet opgezadeld moeten worden met degelijke problemen.

 

Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat hier dat eindelijk de oplossing is. Zonder modem en dus Wifi in de TV ook niets waart.  Zodra Ziggo is langs geweest zal ik een update schrijven.

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Ik heb een tc7200. Ik heb wel z'n wifi uitgeschakeld, kan je nog proberen of het in dat deel zit.  Ik heb losse asus wifi router erachter. Op een plek waar het zinvoller is qua locatie in huis.

 

Misschien heben ze een ander modem dat geen problemen geeft

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@alexgout @pauldaytona,

 

Heeft waarschijnlijk niks met het WiFi signaal te maken maar met de upload-stream van het modem naar buiten toe. Waarschijnlijk wordt de upload-stream ook versterkt door de versterker waardoor er rommel op de coax terecht komt, dit vinden de provider ook niet zo leuk

 

De WiFi kan natuurlijk ook storen op het toestel of op de bekabeling.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Update. Ik heb de wifi uitgeschakelt op het modem. en whala, de storing is weg. dus nu heb ik een wifi router aan het modem en er is geen storing. mij probleem is opgelost. Helaas is de interne wifi niet meer te gebruiken van het modem.

 

ik heb helaas nog wel een ander probleem. zie ander topic.