annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Eemshaar
Ontdekker

Dank voor de reactie. Fijn om te weten dat het niet normaal is, wat overigens mijn vermoeden al was. Dat betekent dus dat het niet goed functioneert, want bij mij blijft de infobalk (en blijkbaar bij verschillende anderen ook, gelet op de eerdere reacties) gewoon continue staan. En dus is de vraag: hoe los ik dit op of gaan jullie dat oplosen bij een volgende update? En ik zou graag een duidelijke reactie willen hebben. Ik snap dat er sprake is van een verdere ontwikkeling van deze televisielijn, maar het lijkt erop als we tot nu toe allemaal 'oefentoestellen' aan het gebruiken zijn. Dus zijn we ook erg gebaat bij duidelijke antwoorden. Waarvoor natuurlijk hartelijk dank.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Sorry, ik weet niet exact wat er in de volgende update zal zitten. 

Wel kan ik je aanraden om de infobalk uit te zetten, om dit probleem niet verder tegen te komen. 

Je kan via "instellingen / zender installatie / info-scherm" het tonen van de infobar helemaal uitzetten. 

Dogan1982
Lid

Ik ben dit een beetje zat. Ik zit zwaar te overwegen om een klacht in te dienen, want teurg met de televisie naar de winkel gaat m niet worden. Een socialmedia actie likt mij ook geen slecht plan. Tijdschema is aangepast; los van de beeldkwaliteit is deze televisie een teleurstelling. Ik heb het een kans gegeven maar dit duurt te lang. 

Basshoven
Lid

Spoiler
 

Ik ben het helemaal eens met dogan1982.

we hebben allemaal veel geld betaald voor een televisie die niet gebruik klaar is.

wij zijn nu de tv aan het testen voor Sony, wat naar mijn idee door Sony gedaan had moeten zijn voordat de tv op de markt kwam.

Dat er wat bugs in se software zitten is tot daaraan toe, maar dat tv kijken een frustratie word lijkt mij niet de bedoeling.

De tv inruilen kan inderdaad niet meer, omdat ik de tv daar al te lang voor heb. 

Nu zit je dus met een dure tv opgescheept waar je helemaal niet blij mee bent.

Het zou Sony dan ook sieren om de ontevreden klanten op wat voor manier dan ook tegemoet te komen.

Ik zou dan zeggen een optie om de tv zonder restricties om te kunnen ruilen of een bepaald percentage van de prijs vergoeden mits alles naar behoren word opgelost.

 

Dogan1982
Lid

Thnx BassHoven voor de support.. Ik weet zeker dat we niet de enige zijn die hier zo over denken. Ik wil graag iedereen oproepen iets van zich te laten horen. Binnenkort meer!

momoski
Ontdekker

Inderdaad schandalig. Ik ben echt zo opgelucht dat ik mijn tv nog heb kunnen omruilen. Ik ben gegaan voor de Samsung JU7000. Wel heb ik 400 bij moeten leggen. Maar liever dat dan gefrustreerd tv kijken. Succes allemaal met jullie Sony de komende periode.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Dogan1982 ,

 

Je bent het zat, wat is je probleem dan nu, kan alleen maar een vraag over de verbeterde functie's van je ontdekken?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Basshoven,

 

Ook voor jouw geldt, wat is je probleem dan nu nog?

Zie dat je je druk maakt dat de beloofde reparatie update voor de bekende Ziggo CI+ module donderdagmiddag nog niet online stond. Misschien n.a.v. van jouw email kwam deze donderdag aan het begin van de avond toch nog online, en blijkt het Ziggo CI+ module probleem opgelost te hebben.

 

Nogmaals welke problemen doen er nu nog voor?

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Als eerste heeft het 2 maanden geduurt voor het CI+ opgelost werd. Ik heb dus 2 maanden lang naar tv gekeken en hopen dat deze niet uitviel. Toen de hoofdprijs betaald en ondertussen is het toestel 400 euro omlaag gegaan.

 

De issues die ik nu nog heb:

 

  1. info bar blijft staan bij het zappen
  2. zappen is enorm traag, soms kan je 5 seconden niet eens over switchen
  3. 3d functie werkt vaak niet of is niet beschikbaar
  4. bij het zappen krijg ik soms Zender installatie te zien en blijft deze hangen
  5. HD opname functie is er niet
  6. PIP is nog niet beschikbaar
  7. Guide is super traag en loopt vast als je er snel door heen scrolt
  8. verbinding tussen telefoon en tv is vaak na paar minuten weer verbroken, terwijl je zou verwachten dat een sony telefoon perfect zou samen werken

Had al een klacht ingestuurd naar de sony support. Maar daar kreeg ik een standaard antwoord of ik laatste firmware draaide en of ik hem naar fabrieks instellingen wilde doen.

Dit heb ik gedaan. Maar vond het zowieso erg traag. Een reactie na 5 dagen. En nu wacht ik nog op een reactie terug op mijn mail die ik 28-8 verstuurd heb.

 

Ik hoop echt op een compensatie van al deze issues. Want helaas heeft ook de soundbar die ik er bij gekocht heb kuren. 

 

 

 

 

Missende optie:

- in de programma gids aanvinken zodat de tv naar de zender gaat als programma begint

Basshoven
Lid

@pa3eia

 

Ik heb dus ook alle bekende problemen, zoals @vincentzijderveld ook heeft.

 

  • info bar blijft staan bij het zappen
  • zappen is enorm traag, soms kan je 5 seconden niet eens over switchen
  • 3d functie werkt vaak niet of is niet beschikbaar
  • bij het zappen krijg ik soms Zender installatie te zien en blijft deze hangen
  • HD opname functie is er niet
  • PIP is nog niet beschikbaar
  • Guide is super traag en loopt vast als je er snel door heen scrolt
  • verbinding tussen telefoon en tv is vaak na paar minuten weer verbroken

Bij mij werk mijn dolby set ook niet naar behoren.

Geluid wat steeds weg valt.

 

Al met al een hele grote teleurstelling.

Ik ben in eerste instantie ook al bijna 3 weken bezig geweest om uit te vogelen wat er nu eigenlijk aan de hand was dus de omruil periode was al verlopen voordat ik zeker wist dat het aan de tv ligt en niet aan het randapparatuur. 

 

De 1e week dat ik de tv had is hij al omgeruild voor een andere, dit omdat Mediamarkt dus ook niet op de hoogte was dat de tv niet naar behoren werkt en dus dachten dat het aan het toestel lag.

Daarna hebben we andere CI+ modules geprobeert. (ander merk, andere kaart).

Dit werkte ook weer niet en ik was het ook beu om iedere keer weer terug te gaan naar mediamarkt om de spullen weer om te ruilen. Kost mij teveel tijd dus ik dacht ik plaats die decoder er wel weer tussen en dan zal het wel goed zijn aangezien de tv dan niets meer hoeft te doen dan beeld geven, maar helaas dit werkt net zo slecht als de CI+ module wel andere problemen, maar het werkt dus ook niet fijn.

 

Nu weet ik wel dat er allerlei updates op de planning staan, maar daar hebben we nu helemaal niets aan.

Zoals ik al eerder zei de consument is niet de tester van je product en als je jouw product op de markt brengt voor de consument moet de tv getest en gebruiks klaar zijn.

Nu snap ik dat er hier en daar wat bugs door de test kunnen glippen en hier dus een update voor moet komen, maar dan hebben we het over kleine dingetjes en niet dat 3 kwart van de software herschreven moet worden om de tv normaal te kunnen laten functioneren.

 

En de helpdesk die eigenlijk maar 1 antwoord in hun handleiding hebben staan:

Zet de tv terug op fabrieksinstelling.

Is ook maar matig.

 

Begrijp mij niet verkeerd en dit is geen aanval op iemand van de community of helpdesk, want die doen ook maar hun werk en proberen er het beste van te maken waarvoor dank, maar wel richting Sony.