annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


amrnld schreef:

Interressant.. Ik krijg van Sony een link om een recentie te schrijven over mijn KD-65x8505C. Dus ik schrijf op wat er goed en slecht is.. en je raad het al.. de recentie is .... afgewezen.

 

Het is dus duidelijk hoe Sony over de consument denkt. Ik overweeg een te kijken wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen. Eventueel juridisch..


Waar verzoekt Sony jou de recensie te schrijven? Want als zoiets afgekeurd wordt, ligt het vaak niet aan om je recensie goed of slecht is...

Als jij er niet tevreden mee bent en je schrijft dat op, zal er niemand zijn die op basis daarvan zoiets afkeurt. Ben benieuwd naar het verhaal hierachter. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik probeer het een ander te beantwoorden. Ik weet het, veel is "wacht op volgende update", maar dat is wel de realiteit. 
Dogan1982 schreef:

 - Zappen is extreem langzaam -> Dat wordt verholpen met de volgende update

 - Infobalk blijft staan.  -> Dit kun je uitzetten via het menu. Wordt ook verholpen met een firmware update

 - Apps uit de sony select werken niet allemaal. -> Welke apps werken niet goed? 

 - Het lukt mij niet om een audio-signaal (analoog) naar mijn speakers te sturen. -> Wat heb je exact aangesloten? 

 - Waarom kan ik er niet voor kiezen om direct bij het opstarten tv te kijken ipv het homescherm -> Dat kan wel. Je afstandsbediening heeft letterlijk een knop met TV erop. Als je die gebruikt, ben je meteen aan het kijken naar de laatste zender. 

 - Wellicht iets waar Sony niets aan kan doen, maar nuttige apps zijn nog schaars -> Ja en nee. Als Sony de TV update naar 5.1, dan zijn er ook meteen meer apps beschikbaar. Het hangt ook van het aanbod van ontwikkelaars af die hun eigen apps 5.0+ compatiebel maken. 

 - Het is mij nog niet gelukt om de laatste update te installeren. Heb inmiddels al 4 usb sticks geprobeerd. Verschillende format geprobeerd, Fat, fat32. Meerdere keren de firmware gedownload.. maar iedere keer blijf ik de melding krijgen dat het niet mogelijk is om vanaf deze usb de update uit te voeren. Ik krijg het niet voor elkaar ( met een technisch it achtergrond.) Zijn er specs voor een usb-stick waarmee het wel moet werken?? -> Dit zou niet anders moeten zijn als gewoon de APK in de root stoppen en updaten. Als het je echt niet lukt, dan kun je twee dingen doen. Op de volgende OTA update wachten (daar zit deze fix ook in), of Sony bellen zodat ze langskomen bij je om het uit te voeren. 

 

Is het nu allemaal nu slecht? Nee, dat is het niet.. Ik heb mooi beeld, tv-sideview werkt goed.. Tv zelf ziet er ook gewoon mooi uit. Maar kom toch op mijn punt dat deze tv qua gebruiksvriendelijkheid en beleving toch te wensen overlaat.. 


 

amrnld
Lid

@ Vinc_E

 

Via een directe mail aan mij persoonlijk gericht. (had het product geregistreerd).

 

En nee, ik heb de richtlijnen niet links laten liggen (voor zover ik weet). Ik heb support niet aangevallen (was ook geen reden toe). Ik heb wel aangegeven dat het product niet klaar is voor prime-time. 

Ik raadt het product zeker niet aan bij familie en vrienden en ben ook niet tevreden met het toestel.

De redenen zijn hier nu ongeveer uit en ten treure gemeld dacht ik zo.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lees toch over alle andere merken toch ook problemen, het gras bij de buren lijkt altijd veel groener.

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
DenSub
Ontdekker

Beste sony fanaten,

 

sinds vrijdag ben ik in bezit van een 55w808c. Vind het een prima tv alleen stoor ik me heel erg aan het spontaan restarten tijdens het kijken van digitale tv van ziggo. Er zit een smit 1.3 ci+ module in de tv. Tv en ci module bevatten de nieuwste firmware.

 

Wordt dit probleem ook verholpen met de volgende update? (net zoals die infobalk die blijft staan)

Zo ja, enig idee wanneer die uitkomt?

 

Ik heb 30 dagen niet goed geld terug garantie op de tv dus kan het nog even aankijken.

Dogan1982
Lid

@DenSub

 

Hiervoor is een update beschikbaar. Op de supportpagina van je televisie is deze te downloaden. Helaas is deze update niet beschikbaar vanuit je menu op de tv. Deze update dient uitgevoerd te worden middels een usb stick. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Kleine aanvulling op de bijdrage van @Dogan1982 het staat ook wel op de ondersteuning pagina, de file moet wel worden uitgepakt als .PKG bestand op de USB-Stick gezet worden.

 

Wat betreft de info balk, daar hebben er meerder gebruikers (oud Ziggo) last van, deze is even tijdelijk via het menu uit te zetten.

 

Graag hier een melding voor maken, dan kan Sony?Ziggo het inventariseren.

 

suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
DenSub
Ontdekker

Dogan1982 en Pa3eia bedankt voor jullie snelle reacties.

Het updaten is gelukt en voorlopig nog geen reboot gehad.

Ik ging er een beetje vanuit dat de firmware die via internet naar de tv kwam ook de nieuwste zou zijn.

 

 

 

Ron-70
Ontdekker

Wat een teleurstelling is deze TV

Ik ga zo kijken of deze usb-stick update helpt voor het reboot probleem.

En dan maar wachten op de update voor de rest en de HDR-functie.

En maar niet te spreken over de prijs verlaging van €400,- na 6 weken

zouden ze het zelf ook door hebben? "dumpen die TV's"

 

Man man man wat slecht dit.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met de USB firmware update is waarschijnlijk al een groot deel van je teleurstelling verdwenen.

Ter info: de reboot van de toestellen is op het voor het groot gedeelte aan Ziggo te wijten, doordat ze op het "oude" Ziggo netwerk zich niet aan de standaard voor Digitale TV hebben gehouden.

 

We wachten rustig af wat we voor update's voor het einde van het jaar nog allemaal krijgen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!